Advice voor het perfecte event

Begin met de gouden basisregel uit de communicatie:  “Who says what to whom, how, when, where and with what purpose”. Bepaal voor uzelf uw objectieven bij ieder woord van dit statement.

Bepaal het beschikbaar budget. Hou altijd een reserve achter de hand, want er zullen altijd wel extra's of briljante last minute ideas opduiken.

Events zijn een gedroomd networking tool. Maak homogene genodigdenlijsten en plan events in functie van de beoogde doelgroep.

Werk plan- en projectmatig. Maak of bespreek met het eventbureau een retroplanning en inventariseer alle op te nemen posten. Neem voldoende tijd voor de voorbereiding van een event.

Nodig uw gasten tijdig uit en bevestig hun aanwezigheid. Wijs hen er ook op dat “no shows” uw organisatie veel tijd en geld kosten.

Neem een verzekering BA organisator. Denk aan de veiligheid. Evenementen vinden vaak plaats in gelegenheidslocaties.

Evalueer het event: zowel intern (bij uw medewerkers) als extern (bij uw genodigden, met uw event partner).

Meer informatie of advies nodig? Neem dan contact met ons op.

Back to Top